A Shopify egy online áruház platform, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy könnyedén létrehozzanak és üzemeltessenek online boltot.
A Shopify-n keresztül egyszerűen és gyorsan hozzáférhetsz a webshopjukhoz, menedzselheted a termékeidet, kezelheted és nyomon követheted a rendeléseket.
A Shopify különféle sablonokat és beépülő modulokat kínál, amelyekkel a felhasználók hatékonyan testreszabhatják a webshopjuk megjelenését és funkcionalitását.
A Shopify 5 legfontosabb előnye
- Egyszerű használat: A Shopify felhasználóbarát felülete lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy könnyedén létrehozzanak és üzemeltessenek webshopot. Mindezt webfejlesztői és programozói tudás nélkül!
- Egy átlagos szintig jól testreszabható: A Shopify-nak elég sok sablonja és applikációja van, ezekkel a legtöbb webshoppal kapcsolatos elvárás és igény (kinézet, funkcionalitás, stb.) kielégíthető.
- Biztonság: A Shopify viszonylag biztonságos platformot kínál bármilyen webshop adatainak tárolására és védelmére, beleértve a fizetési adatokat is.
- Integráció: A Shopify integrálható számos külső rendszerrel, például analitikai rendszerekkel és a hirdetési platformokkal.
- Támogatás: Jól működő support segít a felhasználóknak a felmerülő problémák megoldásában.
Hátrányok
- Árak: A Shopify árai magasabbak lehetnek, mint más platformoké, főleg ha sok kiegészítő modulra van szükség.
- Limitált szabadság: A Shopify-n keresztül létrehozott webshopok kevésbé testreszabhatók, mint például a saját fejlesztésű webshopok, és a felhasználók korlátozottak akkor, amikor saját kódot akar hozzáadni a webshopjukhoz. Egy Shopify webshopot nem könnyű feladat átültetni egy másik rendszerre.
- Kapcsolódó költségek: A Shopify használatával járó költségek mellett külső alkalmazásokat is kellhet vásárolni a webshop teljes funkcionalitásának eléréséhez, ami további költségeket jelenthet.
- Korlátozott skálázhatóság: A Shopify egyik hátránya, hogy korlátozott a skálázhatóság, ha az üzlet növekedni kezd. A felhasználók általában korlátozottak abban, hogy mennyi terméket, rendelést és ügyfelet tudnak kezelni, ami korlátozhatja a webshop növekedését.
Mennyibe kerül a Shopify?
A Shopify árai viszonylag gyakran változnak. Többféle előfizetési szintet kínálnak, és van egy igen rövid, jelenleg mindössze három napos ingyenes próbaidőszak is.
Az alap előfizetési díj 24 dollár havonta (gyakran leakciózzák akár 1 dollárra is), amely tartalmazza a webshop alapfunkcióit, a biztonsági funkciókat, valamint a folyamatos támogatást. A nagyobb csomagok több belépési fiókot kínálnak, erre akkor lehet szükség, ha nagyobb csapat dolgozik az áruházon. A közepes csomag 60-70 dollár, a legnagyobb 300 dollár körüli áron mozog havonta.
Emellett van egy Shopify Plus csomag, ennek a díja 2000 dollár havonta, és nagy forgalmú webshopoknak ajánlják. Számos extra funkciót, például a skálázhatóságot, az ügyfélszegmentálást és a dedikált támogatást tartalmaz.
Az előfizetési díjak mellett további költségek is jelentkezhetnek, mint például a domain nevek, a kiegészítő alkalmazások, a beépülő modulok és a fizetési megoldások (pl. kártyás fizetés) díjai.
Mivel Shopify árai rendszeres változnak, érdemes résen lenni és bizonyos időközönként ellenőrizni!
Mennyi idő alatt készül el egy sima Shopify webshop?
Egy átlagos Shopify webshop elkészítésének átlagos időtartama sok mindentől függ. A webshop mérete, bonyolultsága és a kívánt funkciók száma mind befolyásolhatja.
Ha már pontosan tudod, mit szeretnél és készen áll a tartalom is a feltöltéshez, nincsenek nagy igényeid, akkor akár néhány nap alatt is kész lehetsz. Abban az esetnem, ha például egyedi funckiók szükségesek a webshopodhoz, vagy tartalmat kell íratni, akkor pár hónapig is eltarthat a folyamat.
Ha fejlesztővel készítteted el a webshopot, akkor sokat számít, mennyire tapasztalt az illető, mennyi időt tud belefektetni, és mennyire megy flottul a kommunikáció.
Összességében a Shopify webshop elkészítésének időtartama nagyon változó lehet, néhány nap és több hónap között is mozoghat.
Shopify webshop készítés 5 lépésben
A Shopify segítségével webshopot készíteni viszonylag egyszerű folyamat. Lássuk a lépéseket!
- Regisztráció: Először is regisztrálni kell a Shopify oldalán, és meg kell adni az olyan alap információkat, mint például a név, email cím, stb. Ezt követően ki kell választani az előfizetési csomagot.
- A sablon kiválasztása: Miután kiválasztotta az előfizetési szintet, választani kell egy sablont, ez fogja meghatározni a webshop külső megjelenését. A Shopify több száz sablont kínál.
- Termékek hozzáadása: A következő lépésben fel kell tölteni a termékeket a webshopba (név, leírás, árak, készlet, stb.).
- Fizetési, szállítási és adózási beállítások: Konfigurálnod kell a fizetési és szállítási, valamint az adózási beállításokat.
- Publikálás: Ha minden kész, jöhet a webshop publikálása. Innentől lesz elérhető a nagyközönség számára. Fontos, hogy tudd: attól még, hogy egy webshop aktív, senki sem fog vásárolni benne. A sikeres webáruházhoz komoly online marketingre van szükség, például honlap keresőoptimalizálásra.
Szerencsére a Shopify rendkívül felhasználóbarát, tényleg könnyen lehet vele egy átlagos webshopot létrehozni, mindenféle kódolási tudás nélkül.
Ingyenes Shopify sablonok
A Shopify sok ingyenes sablont kínál. Ezek alapvetően használhatóak, de a fizetős sablonokhoz képest nyilván sokkal egyszerűbbek és korlátozottabbak. Ha nagyobb szabadságot, egyedibb megjelenést szeretnél, érdemes körülnézni a fizetős lehetőségek között.
Fizetős sablonok
Fejlesztők által készített fizetős Shopify sablonokat többféle helyről lehet szerezni. Az egyik leggyakoribb hely a hivatalos Shopify Theme Store.
Fizetős sablonokat vásárolni más weboldalakon is lehet, például: ThemeForest, Creative Market, TemplateMonster, MojoThemes.
Mielőtt vásárolnál egy sablont, mindenképpen alaposan gondold végig, hogy az adott darab tényleg megfelel-e az üzleti igényeidnek. Melegen ajánlott végigböngészni a sablonok leírását, valamint a felhasználói véleményeket, visszajelzéseket.
Alkalmazások a Shopify-ban
Az alkalmazások (hasonlóan a WordPress pluginokhoz) lehetőséget biztosítanak a webshop funkcióinak bővítésére. Például applikációkkal tudunk kezelni kuponkódokat, különféle szállítási opciók és még sok mást is.
Az alkalmazásokat pár kattintással lehet telepíteni, vannak köztük ingyenes és fizetős megoldások is. A Shopify alkalmazások általában jó minőségűek, és tényleg megadják azt a pluszt, amit elvárunk tőlük. Azért nem árt résen lenni, mert elpfordulnak kevésbé megbízható darabok is köztük.
Milyen alternatívák léteznek saját webshop készítéshez?
A Shopify egy elég okos rendszer, de sok vetélytársa is van, amik mind kínálnak megoldást egy saját webshop elkészítéséhez. Lássuk a legfontosabbakat!
- WooCommerce: ez egy nyílt forráskódú WordPress plugin (Mi az a WordPress?), amely lehetővé teszi a webshopok készítését.
- Magento: szintén nyílt forráskódú e-kereskedelmi rendszer, amely kiterjedt funkciókkal rendelkezik, így nagyon jól állnak neki a nagyobb webshopok is.
- BigCommerce: felhőalapú e-kereskedelmi platform. Könnyen használható és sok mindent tud, alapvetően elég ideális kis- és közepes méretű webshopok készítéséhez.
- Squarespace: egy online weboldalkészítő platform, amivel lehet webshopokat is készíteni, és nagyon szuper designlehetőségeket kínál.
Mivel minden rendszernek saját előnyei és hátrányai vannak, így érdemes alaposan tájékozódni a döntés előtt. Alapvetően ki fog hatni a webshopot sikerességére, hogy jól választottál-e platformot.
Sok sikert!
Vélemény, hozzászólás?